Saturday, May 08, 2021

 Riia ringi ummikuid põhjustab eelkõige liiklusvoog Lõunakeskuse kvartalisse:  eduka lahenduse saavutamiseks peaks uus projekt peaks seda arvesse võtma



Muidu mõnusas rohelises ja rattasõbralikus Tartu linnas tuleb kasvava autostumise tõttu mõnes kohas siiski kokku puutuda ka ummikutega. Positiivseks arenguteks on seejuures nii Riia viadukti rekonstrueerimine (koos jalakäijate otseühendustega) ning ka lähitulevikus algav Riia ringi rekonstrueerimine. Lisaks Riia tänavale tekivad Tartus aeg-ajalt ummikud seoses mitmete raudteeülesõitudega, kuid nende arendamine mitmetasandiliseks jääb arusaadavatel finantsilistel põhjustel tulevikumuusikaks. Üks veidramaid ummikuid on aga regulaarselt Lõunakeskusest väljasõidu ja Riia ringi vahele (täiesti suvalistel kellaaegadel), mistõttu ka ise olen üritanud pähe taguda, et vältida Tallinn-Võru suunal (Circle K) väljumist ja selle asemel minna ringiga - mis on palju mugavam ja vähem närvesööv. Aga inimene teatavasti aeg-ajalt unustab - nii ka mina. Taaskord selle piinarikka katsumuse läbides on vahel lausa nii palju aega autoga Riia ringi ääres passida, et on võimalik hakata tegema liiklusvoo statistilist analüüsi.


Järeldus on üllatav: peamine liiklusvoog ei teki mitte Võru-Tallinn suunal vaid hoopis Võru-Valga / Võru- Lõunakeskus suunal. Miks see nii on, on täiesti ilmselge: 

 1) Lõunakeskuse kvartalisse puudub mugav ja ringi liiklusvoost sõltumatu sissesõit

 2) Tartu linnasildi juures FI piiril puudub ringristmik (mis oleks igati vajalik selleks, et kõik saaksid kõigis suundades ohutult liigelda (just selle ringi puudumise tõttu tullakse Võru suunalt Valga suunale Riia ringi kaudu).





 Täiusliku liikluslahenduse jaoks oleks niisiis vähemalt kahte komponenti: Tallinn-Võru viadukti külge tuleks ehitada sõltumatu mahasõit Lõunakseskusesse ja Aardla-Valga mnt ristmikule tuleks rajada väike ringristmik



No comments: